Svininfluensan

Stackars dom som får svininfluensan!
Hörde på radion förut att symtomen är huvudverk, över 38graders feber, muskelverk, och något mer jag inte kommer ihåg.
Men jag vet ju massor som har just det, feber, huvudverk osv. Alla tror att det är förkylning, men tänk om det är svininfluensan, hoppas verkligen att jag slipper det!! Hur kul är det att ha en sjukdom som heter svininfluensan.. Nej usch, det vill jag inte ha. Sen är det ju inte kul att vara sjuk heller, så det är jag ju också glad om jag slipper iuf.

Sen läste jag någon lapp om det på jobbet, att det kan smittas bara man rör vid en annan person, att man ska tvätta händerna väldans mkt, och sedan med sprit också, för att hålla sig extra ren. Att man inte ska gå nära folk som är sjuka ifall om att man har den. Och att om man får den ska man inte gå till vårdcentralen utan ringa 144 eller va det nu va för nummer, förmodligen inte det iaf eftersom det va så kort. hah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0