Nora jag bryr mig fortfarande ..

andas nora
jag vet att du har det svårt
men när ditt syre tagit slut och du faller ihop
i en skrynklig hög av tunga stenar
så lovar jag dig att dela med mig av
mitt syre så du kan andas, nora

skratta nora
när du ramlat nedför höga trottoarer
framför tåg och tunga traktorer
så lovar jag att hoppa framför dig och lindra fallet
så du kan skratta, nora

sov nora
även om mörkret sträckt sig för högt upp över din hals
och det ligger för tunga ord på dina axlar
för många stenar i magen
så ska jag krossa dina väggar och släppa ljus på dig igen
för även om du hoppar
så kommer jag dra upp dig igen
så du kan sova, nora

lev nora
då orken sviker och mörkret tätnar
då rädslan kommer krypande
då jag hittar dig i trapphuset skrikandes
ska jag krama dig och älska dig
tills dina sår läker och du får ditt hopp tillbaka
så du kan leva, nora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0